Hoe maak je je webshop succesvoller

Het aantal webshops neemt nog dagelijks toe, de concurrentie onderling dus ook. Om je te onderscheiden moet je als webwinkelier dus flink aan de slag. In dit blogitem enkele tips om je webshop succesvoller te maken.

Zorg voor toegevoegde waarde.

Ga op zoek naar producten die nog nergens anders te koop zijn. Zorg voor bijpassende accessoires bij ieder product. Je kunt je ook onderscheiden door meer betalingsmogelijkheden te bieden dan vergelijkbare sites. Een chat functie waarop men makkelijk en snel extra informatie kan opvragen kan ook een toegevoegde waarde zijn.

Professionele en aantrekkelijke vormgeving.

Je krijgt geen tweede kans op de eerste indruk. De vormgeving van een webwinkel bepaalt voor een groot deel of de potentiële klant meteen weer weg is of rond wil kijken op de website. Veel mensen vinden van zichzelf dat ze verstand van vormgeving hebben en maken zelf een ontwerp voor de webwinkel. In enkele gevallen zal daar best iets goeds uit komen maar voor het merendeel is het toch verstandiger om er een professional voor in te schakelen.

Aandacht voor navigatie.

MEen goede structuur voor het menu en aantrekkelijke vormgeving van icoontjes en knoppen kan voor een vergroting van de omzet zorgen. Daarnaast is een degelijke zoekfunctie ook zeer belangrijk.

Zorg voor meer conversiepaden.

Niet alleen het pad naar product en het direct bestelling is van belang voor een succesvolle website. Je kunt ook verder vooruit kijken en je klanten de mogelijkheid bieden om zich in te schrijven voor een nieuwsbrief bijvoorbeeld. Ook Social media is daarbij een prima mogelijkheid om geïnteresseerden klanten te blijven informeren over je assortiment. Als ze nu niet direct iets in je webwinkel bestellen doen ze dat later misschien wel.

Ook offline adverteren.

De meeste eigenaren van webwinkels zijn zo op internet gefocust dat offline promotie volledig vergeten wordt. Een goede promotie van je webshop op een auto, poster of in een doelgroep gericht medium kan je online campagne juist extra versterken.

Naast bovenstaande tips blijft het belangrijkste wapen de tevreden klant. Zij delen hun ervaringen online en goede mond-tot-mondreclame is de beste en goedkoopste promotiedie je kunt bedenken.

Benieuwd naar wat klanten over ons werk te zeggen hebben?

Lees klantervaringen